[EMPLOI]First Line Service Engineer - International telecommunication

SkankerS

Yippee Ki Yay
On recherche 2 personnes chez nous, je fais donc tourner l'info :




First Line Service Engineer
Location: BRUSSELS
Company: BICS
Contract Type: CDI Education Required: Bachelor
Work Experience Required: 1 to 3 years


Company Description:
Belgacom International Carrrier Services (BICS) is a subsidiary of the Belgacom Group (Belgium). From its early days of operations in 1996, BICS grew up to become the world's 9th largest voice and data transit operator, with over 1 Bio Euro in sales, 14 Bio minutes transiting through us from and to our 500 fixed and mobile operator customers. BICS employs more than 300 people from its HQ in Brussels and its regional offices in Singapore, New York, Dubai and Bern.

Task Description:
Ensuring business continuity by being part of a 24/7 organization in order to guarantee service availability
• Assuring on-line monitoring of the network and service performance
• Treating Infrastructure outages : Capacity products (Leased Lines & Carrier Ethernet), Backbone products & BICS Network (Equipment and Transmission system’s)
• Making the initial evaluation of a problem and classify it into traffic affecting or non traffic affecting problems
• Analyzing the issue to localize the point of failure and resolving issue where possible. Assigning if to the appropriate department/provider and request regular feedback if needed.
• Ensuring regular feedback to customers on the status of the problem and actions taken, such that Service level agreements are met and business or market needs addressed
• Being the first interface with the BICS Customer’s
• Promoting qualitative service support to customers, ensuring where possible that contact details are updated
• Contributing in enhancing the knowledge base for frequently occurring problems within the team

Your Profile:
• You a have a bachelors degree in electronics, informatics or telecommunication, or relevant work experience in a telecommunications operations center environment
• You are customer oriented
• You are prepared to work early and late shifts, at night and during the weekends (24/7)
• You would like to gain some knowledge of frequently used telecommunications equipment
• You are flexible and open to new technologies.
• You are someone with good communication skills both written and spoken
• You are fluent in English and Dutch or French

We Offer:
A professional and stimulating working environment in the telecommunications sector. Various career opportunities within the Belgacom Group on a national and international level, high-quality training and a rich and acknowledged expertise. We also offer you an attractive remuneration with many fringe benefits
 

Gylian

Limace Paraplanaire
chouette nom pour du helpdesk first line 24/24 7/7 pour belgacom

ça me fais penser a ipglobalnet ou j'ai gâché 3 année de ma vie a êtres sous payé et corvéable a merci , a coté de ça tu a des boite qui offre des job de consultant partout dans Bruxelles et ça engage par paquets de 12

je comprend le but de l'annonce tu a une prime a l'embauche , mais les emploi d'helpdesk pour belgacom / voo / mobistar c'est pour moi maximum pour un étudiant qui doit finir ses étude
 

Lagwagon

Jésus
Staff
chouette nom pour du helpdesk first line 24/24 7/7 pour belgacom

ça me fais penser a ipglobalnet ou j'ai gâché 3 année de ma vie a êtres sous payé et corvéable a merci , a coté de ça tu a des boite qui offre des job de consultant partout dans Bruxelles et ça engage par paquets de 12

je comprend le but de l'annonce tu a une prime a l'embauche , mais les emploi d'helpdesk pour belgacom / voo / mobistar c'est pour moi maximum pour un étudiant qui doit finir ses étude
Ce n'est pas de ca qu'on parle ici. Il ne s'agit pas de helpdesk de première ligne pour les clients Belgacom.
Merci de ne pas parler sans savoir ;)
Tu as peut-être eu une mauvaise expérience mais ce n''est pas pour ca qu'il faut tout ramener à toi.
La place qu'offre Skankers ici est bien connue de sa personne car il est passé par là et en moins d'un an ( à confirmer ) il a déjà bien évolué.
 
1er
OP
SkankerS

SkankerS

Yippee Ki Yay
chouette nom pour du helpdesk first line 24/24 7/7 pour belgacom

ça me fais penser a ipglobalnet ou j'ai gâché 3 année de ma vie a êtres sous payé et corvéable a merci , a coté de ça tu a des boite qui offre des job de consultant partout dans Bruxelles et ça engage par paquets de 12

je comprend le but de l'annonce tu a une prime a l'embauche , mais les emploi d'helpdesk pour belgacom / voo / mobistar c'est pour moi maximum pour un étudiant qui doit finir ses étude
Bam, il t'a suffi de lire "Belgacom" pour stéréotypé un boulot dont tu n'as visiblement pas compris la description.


:arrow: BICS n'est pas Belgacom, nous appartenons au groupe mais nous n'avons pas le même business
:arrow: Nous travaillons uniquement avec des opérateurs dans le monde entier et non avec des particuliers
:arrow: BICS est un "Carrier", concrètement, nous offrons de la capacité et des services, les opérateurs n'ont plus qu'à se brancher sur notre réseau et nous nous occupons du support pour tout ce qui est voice-data-mobile data-roaming-etc ... au niveau voix ça représente 14 Bio minutes / year .. ça te laisse une idée de ce qui passe par chez nous ..

Tu comprend donc aisément qu'ici on ne parle plus vraiment du même genre de "helpdesk" que tu as bien pu côtoyer ...

Voila pour les grandes lignes, si tu as d'autres questions, n'hésite pas ...
 

admix

G!v3 m3 a 60v3rnm3n7
Puis si tu ne connais pas Bics, qu'est ce que tu fous dans l'IT :-D
 

PsychoP@

Burn, baby, burn...
bonne réponse de mr Admix :)
 
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