Notre Serveur

druglord

Haricot
Yop je peux vous rejoindre ? druglord ;)
 

Sergei

Buddha !
Saloute j'aimerai vous rejoindre aussi : pasuedo Jhyad !
 

kranholm

Elite
Bon depuis hier le serveur nous bombarde de message du style "vous avez pété les 100%, veuillez raquer plus pour en avoir une plus grande..."

Pour ceux sui de le demande, on parle bien la de la superficie de la carte ;)

Alors je me demande qu'en est il?
Envisagons nous un serveur plus grand?
Jusqu'à quand est il payé pour l'instant?

Je pense qu'il serait peut être temps maintenant de mettre en place une gestion de ce paiement.
Si j'en crois le topic d'inscription nous allons être de plus en plus nombreux.
Il faudrait lister les personnes ayant déjà payé une fois.
 

Benji

It's caturday!
Perso ça me dérange pas trop ^^
On peut toujours couper un bout de la map (genre tout au dessus quand on regarde le MapViewer), on en est qu'à 100,2%, c'est pas dramatique ^^

Maintenant le serveur est payé jusqu'au 2 mai. On ne peut plus augmenter la taille de la map sans augmenter le nombre de slots. Si on augmente la taille de la map + 4 slots, ça nous reviendrai à 21,22€ :] (10 slots... à 8 slots on peut toujours pas augmenter la taille de la map)

Y a pas tant de monde que ça sur le serveur, du moins en même temps... Du coup je trouve l'augmentation de la taille/slot un peu inutile...

Pour les personnes ayant déjà payé y a Kishboy et moi. Je pense que pour l'ancien serveur c'est Plasmiik qui a payé mais j'en suis plus tout à fait sûr :-D

Note: La mise à jour de minecraft (1.5) devrait bientôt arriver, je crois aujourd'hui ou demain... 'faudra vous attendre à quelques dérangements...
 
M

.MalixXx

ex membre
Kewl, l'or va enfin servir à quelque chose !
 
1er
OP
DeflaMental

DeflaMental

[-_-]
quelles sont les vraies nouveauté à part le climat et les stats? :s
 

kranholm

Elite
Euh...
Pas que je fasse la même boulette que la dernière fois.
Si je met 1.5 je peux toujours me co sur le serveur??
 
M

.MalixXx

ex membre

Benji

It's caturday!
La mise à jour de Craftbukkit devrait prendre moins de temps que la dernière fois j'imagine ^^

quelles sont les vraies nouveauté à part le climat et les stats? :s
- Detector rail (?) + Booster rail + graines de bouleau/sapin
- Quand on regarde dans un coffre et que l'on fait SHIFT + Clic, le stack va directement dans le coffre ou dans l'inventaire
- Les sapins/bouleau droppent des graines de sapin/bouleau
- Si un cochon est chopé par la foudre, il devient un pigmen
- Quelques changements dans les options graphiques
- Retour à la 1.4 en ce qui concerne les mouvements dans l'eau (dans la 1.5 c'était chiant, on bougeait beaucoup moins vite)
- les loups traversent les portes
- on ne peut plus poser de bloc sur la neige ('faut la casser avant)

et : "Achievements only work in SMP if you have already completed first achievement in Single Player "

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Version_history
 

Benji

It's caturday!
- les échelles d'un bloc sur deux ne marchent plus
- Les coups donné à la main sont plus puissant
- Si on brule un cochon le drop sera directement du cochon grillé

Et pour la 1.5_01 et _02:
- fix des crash dans le multi (apparemment y en avait beaucoup pour la 1.5)
- re-possibilité de mettre des blocs sur la neige/eau
-


Pour la mise à jour du serveur... Craftbukkit ne fera pas de mise à jour tant qu'on sera en 1.5, ils attendent un bugfix de Notch (qui devrait arriver bientôt "notch‎: Working on 1.5_01, fixing a few minor bugs, and one major crash bug (the new rail blocks cause an infinite loop) Il y a 2 heures)".

As is the case with every Minecraft update, we saw our usual influx of extra traffic from people wondering if we have a build of CraftBukkit working with the Minecraft update seconds after release (seriously). Usually, you'd see a pretty standard post from me stating we're working on an update and providing the usual advice that you aren't forced to update. However, this time there was a distinct lack of communication from the team regarding the status of the update, other than the usual "we're working on it". Couple this with the slow development occurring lately and we can forgive people for posting the expected "is Bukkit dead?" or "what's going on?" posts. I hope this post will explain everything.

Will there be a CraftBukkit for Minecraft 1.5?
Given the reports of showstopping bugs present in 1.5, there's a high chance a new bugfix update for Minecraft will be out tomorrow or even several times this week. As a result, it is unlikely we will be releasing a 1.5 compatible build and, instead, will be waiting for something stable to work with.

Due to the nature of the project and the methods we use to provide Bukkit for Minecraft, any update - no matter how small - requires us to figure out the mapping of obfuscated classes and update our code. This takes a lot of time and work, so hopefully you understand our decision.

Having said all this, we recommend that you stay on 1.4 for a while until the patch storm subsides if your server depends on Bukkit.

Further, I wanted to apologise for the lack of communication regarding this update. I was really hesitant announcing this since it would only serve to disappoint and annoy people, however, I noticed quite a few supportive comments on here and IRC that pushed me to post this announcement because the people that have supported us through everything deserve it.

Why are things so quiet? Why is the update taking so long?
Before I answer this, I think it is appropriate to cover what usually happens when we're aware of an update coming soon. Whenever we recieve word of a Minecraft update (which, contrary to popular belief, is generally the same time as everyone else), we place all development in the Bukkit project under a code freeze to prepare for the update and make things easier. That being said, last week thursday we were expecting a Minecraft update and appropriately placed the project under a code freeze. Unfortunately, the update was delayed and pushed to the next week, resulting in a much longer code freeze than normally occurs. Naturally, this lead to activity within the project seeming critically lower than it really was and prompted some people to post the inevitable "what's going on?" thread.

On top of the code freeze, we're working on some larger changes to Bukkit or CraftBukkit that require quite a bit of time to complete and will only be commited to the public code when they are ready. Quite often you'll find that, while you don't see any updates, we definitely are still working hard programming awesome things and appreciate your patience and support.

So why is this update taking so long? After we had updated for Minecraft 1.4, we came across some annoying chunk related issues and bugs that were incredibly difficult to pinpoint due to confusion with the new obfuscated names mappings (d -> c and c -> d). Naturally, these kinds of issues were unacceptable for the project and we immediately got to work on improving our update process to avoid issues of this nature in the future. While I think we can all agree with this decision, the unfortunate result is the delay we're currently facing since we're not yet done improving the process. The good news is, we're nearly done improving our update handling process and the wait will definitely be worth it come future updates.

Thank you for your patience and understanding!
 

teks

Elite
J'arrive plus à me connecter, "connexion refusée". :-(
 

qpa101

Non c'est tout
C'est pas travaillé , La musique est merdique (?) , C'est nul , Mais c'est pour le fun :)

 
M

.MalixXx

ex membre
M

.MalixXx

ex membre

qpa101

Non c'est tout
Enfoiré, elle est très bien ma maison :-D

( sinon, comment ça se fait que je soie en 1.5.01 ?
C'est normal c'est la mise à jour ... La vidéo a été prise y a 2 jours ;)
 
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