patch 1.10 bf2142 pour ce 19dec2006

Statut
N'est pas ouverte pour d'autres réponses.
voici semble t il le new patch 1.10

vu sur bf2live

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Ce qui n'était qu'une rumeur difficilement vérifiable hier matin a été officialisé tôt cette nuit : le patch 1.10 pour BF2142, c'est bien pour aujourd'hui et il devrait péser ~33mo..

Plus d'infos dans la suite de cette news.






La rumeur dont nous avions eu connaissance hier en matinée et que nous avions choisi volontairement de ne pas newser (vu la grande incertitude qui rêgnait autour de la sortie de ce patch 1.10) s'étompe donc après l'officialisation par l'éditeur, tôt cette nuit.

Oyez oyez bonnes gents, c'est donc bien aujourd'hui que le patch fera son apparition ici-même ainsi que sur nombre de sites (sans oublier l'EA Link). Pour info et toujours si nos informations se révélent bonnes, ce nouveau patch pour Battlefield 2142 pésera approximativement 33mo, et non : aucune des deux cartes que nous avions pu repérer via Game-monitor.com ne figure au changelog.

Officiellement ces nouvelles maps seraient juste des cartes de test interne, mais on ne peut s'empêcher de penser à un futur contenu payant... ou peut-être un bonus gratuit pour Noël ?... A chacun de se faire son idée.

Sur ce je vous laisse en compagnie des changelog client et serveur, and stay tuned : cette news sera rééditée dés que nous auront les liens de téléchargement.


PATCH 1.10 CLIENT CHANGELOG
BUG FIXES
- Remove ability to resupply all unlimited ammo objects
- No longer able to use Sentry Gun pushing player into Titan Crate collision
- No longer able to use RDX DemoPaks drop through first section of the 3rd and 4th upper hallways of both Titans
- Away Bonus is now used when calculating in-game promotions
- Improved communication with GameSpy Database
- EU Duty Ribbon/PAC Duty Ribbon awarded correctly when all criteria are fulfilled
- “Commander score" statistic no longer resets to zero
- Enabled tabbing to password field when using a dedicated server
- News Tickers Speed time to display increased
- When scrolling through the list in Multiplayer you no longer move both at the same time as the server info
- EMP effect on Gunships reduced from 4 to 3 seconds allows the gunship to recover when throttled up at medium altitude
- SL drone: Tweaked the acceleration on the left right aiming for the bot. It now acquires targets properly
- Adjusted pistols: Increased ROF Clamp values, slightly reduced damage fall off over range
- Adjusted up the damage of the HMG rounds to counter its lower RPM
- Adjusted and/or increased entry radius points for all vehicles
- Removed unused RangeFinder setting from EU Walker, Titan Guns to fix the APC/Railgun/FAV draw out bug
- Fix for latency and TV guided missiles (lowered the acceleration on the missile and fixed firing lag)
- Fixed active camouflage to no longer offset image
- Changed default server port to 17567
- Update to most current PunkBuster client files
FEATURES
- Reserved Slot Enhancement (Gives reserved slots the ability to be filled if not used)
- Unranked Unlock Control (Option to give all first level unlocks and Enable/Disable control of all other unlock levels use)
- Spectator Function on unranked servers

PATCH 1.10 SERVER CHANGELOG
- Illegal Ranked servers are now unable to start. Server IP addresses must be listed in order for the server to start. This is to cut down the number of illegal snapshots sent to GameSpy.
- Improvements to server stability
- Ranked server check to avoid invalid servers showing in the browser
- Corrected error where snapshot would be sent when the round has not started
- Added non ranked server unlock control
- Added spectator mode to unranked server
- Enhanced reserved slot functionality to allow reserved slots to be filled when not required
- Increased number of reserved slots from 25% to 50% of the total number of slots
- Changed default server port to 17567
- Added server filter for Tournament servers

Source des changelog : BF2142.se


ATP.
 

koraz

Tiède
traduisez bordel de m... lol :D
 
1er
OP
blackeagle1

blackeagle1

Elite
ben voila y a qu a demander mais c est un peu foireux





Trad en FR (du blog officiel) :

CORRECTIONS DE BUGS
- Il n’est plus possible de recharger à côté des objets à munitions illimitées.
- Il n’est plus possible d’utiliser les sentinelles pour faire entrer le joueur dans les caisses du Titan.
- Il n’est plus possible de jeter les explosifs RDX dans la première section des troisième et quatrième hall des deux Titans.
- Le Bonus Perm’ est maintenant utilisé dans le calcul des promotions de parties.
- Communication améliorée avec la base de données GameSpy.
- Les Rubans du Devoir de l’UE et de la CPA sont correctement décernés lorsque tous les critères sont remplis.
- Les statistiques « Score du commandant » ne sont plus remises à zéro.
- Il est possible de passer au champ du mot de passe en utilisant la touche Tab en utilisant un serveur dédié.
- Accélération du temps d’affichage du téléscripteur d’infos.
- En défilant dans la liste du mode multijoueur, vous ne bougez plus en même temps que les infos du serveur.
- Les effets des frappes électromagnétiques sur les hélicoptères passent de 4 à 3 secondes, ce qui permet à l’hélicoptère de se remettre s’il monte le régime en moyenne altitude.
- Drone des chefs de groupe : accélération de la visée à gauche et à droite modifiée pour les IA. Ils atteignent maintenant correctement leurs cibles.
- Pistolets ajustés : augmentation des temps d’attente entre les tirs, légère réduction des dégâts en fonction de la portée.
- Augmentation des dégâts de la mitrailleuse afin de compenser sa cadence de tir plus basse.
- Ajustement et/ou augmentation des points de rayon d’action pour tous les véhicules.
- Suppression des paramètres de télémètre inutilisés des bipodes de combat de l’U.E, les canons du Titan pour corriger le bug de prolongement des Transports de troupes/Mitrailleuses sur rails/VAR.
- Correction de latence et des missiles téléguidés (baisse de l’accélération du missile et correction du ralentissement lors du tir).
- Correction du camouflage actif pour ne plus décaler l’image.
- Changement du port par défaut du serveur sur 17567.
- Mise à jour de la plupart des fichiers de clients PunkBuster.

CARACTERISTIQUES
- Amélioration du système des emplacements réservés (Permet de remplir les emplacements réservés s’ils ne sont pas utilisés).
- Contrôle des objets débloqués non classés (possibilité d’autoriser les éléments à débloquer du premier niveau et activer/désactiver l’utilisation des éléments à débloquer de tous les autres niveaux.
- Fonction spectateur.
 

koraz

Tiède
merfi :) :D
 

Tarnak

Elite
blackeagle1 a dit:
ben voila y a qu a demander mais c est un peu foireux
Mmmh... je pensais que c'était la traduction qui était totalement pourrie, mais elle est juste par rapport au texte que tu as mis en anglais, qui lui est totalement faux!

Bête exemple, il est écrit que les messages du téléscripteurs sont accéléré... En réalité ils sont ralentit!

  1. Slowed down the speed that the news ticker cycles through messages
    Remplacé par,
  2. News Tickers Speed time to display increased

Voila les vrais changements:

* Gameplay Tweaks
o Gunship Gunner Missile - The Gunship Gunner's Anti-Vehicle missile has been adjusted to address control difficulties that were apparent in high latency situations. The damage potential of the missile remains unchanged.
o Gunship EMP effect duration - The duration of the EMP effect on Gunships has been reduced from 4 seconds to 3 seconds. Gunships at medium to high altitude can now recover from a long ranged EMP attack.
o Takao T20 and P33 Pereira Pistols - The maximum rate of fire has been increased on both the EU and PAC pistols. The pistol bullets' damage over distance has also been tweaked to allow for a slightly larger ideal range. Players should find the handgun's effectiveness as a close range panic weapon to be greatly improved.
o Ganz H-MG - The Ganz H-MG's damage and deviation per round has been adjusted to balance the weapon with the base LMGs. The Ganz retains its min and max accuracy as well as its unique firing behavior making it a more attractive alternate weapon for the support kit.
o AE Defuser - The maximum range of the AE Defuser has been increased. Engineers can now defuse unattended mines and explosives from ranges up to 10m.

* Gameplay Bugfixes
o IT-33 Optical Camouflage - A bug that caused camouflaged players in medium to long range situations to be more visible than originally intended has been fixed. The IT-33 now functions as it did in the Public Beta. Thanks to former Beta Testers who helped to track down this issue.
o SD-8 Accipiter - A bug that was causing the SD-8 Accipiter drone to sometimes fail to acquire targets has been addressed. The SD-8 now reacts quickly and properly to those targets identified by your squad's NetBat system.
o Reserved Slot Enhancement - Reserved slot servers will now allow the full number of player slots to be used by non-RS list players. When a reserved slot player joins the last player to join the server will be kicked.
o Added unlock control to unranked servers -
+ Tier-1 Unlocks: All first tier unlocks can now be made available regardless of player rank on unranked servers.
+ Tier restriction control: Admins on unranked servers may now select which unlock tiers are available for use on the server. Please note that this setting does not grant access to unlocks that a player has not earned through ranked play.
o Unranked Spectator Functionality - Added spectator player slots to unranked servers. Players may join a server as a spectator. Please note that spectator players will need to exit the server and rejoin as a player in order to join a team.
o PunkBuster - Update to most current PB client files.
o Fix for resupply exploits on unlimited ammo weapons and vehicles.
o Players may no longer move inside of the cargo bay crates on titans using the sentry drone.
o Demo packs drop through first section of the 3rd and 4th upper hallways of both titans
o Away bonus is now properly calculated with in-game promotions
o Ranks and current score should now be displayed correct.
o Duty ribbons will no longer be awarded before the needed criteria have been met
o Stats related to commander score will no longer be randomly reset to zero
o Unable to tab to password field when using a dedicated server
o Slowed down the speed that the news ticker cycles through messages
o Fixed the issue that causes the highlighted section of the server to be shortened when looking at server information
o Fixed the server browser issue that caused multiple menus to scroll at the same time.
 
Statut
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