Path Of Exile

Discussion dans 'Stratégie, RPG' créé par MonArk, 11 Septembre 2011.

  1. Offline
    zoheir cvm.mangaleet()
    General New Player Help:
    http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1199

    In-Depth Mechanics (MUST READ):
    http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/11707

    Noob Questions Megathread (Reddit):
    http://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/178cc7/noob_questions_megathread/

    Ranger - Bow (Dodge and/or Armour) Many Builds:
    http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/69224

    Templar - Mace + Shield Elemental Damage (Armour + Energy Shield):
    http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/76784

    Marauder - 2H Physical Damage (Armour + Max HP / HP Regen):
    http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/73072

    Crafting Guide - How to Make Good Gear!
    http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/54003
    zoheir, 29 Janvier 2013
  2. Offline
    zoheir cvm.mangaleet()
    Jeweller's Orbs

    They cost 2 Alteration Orbs and can be bought at vendors, save up those Alteration Orbs and buy a bunch!

    Remember:

    Selling unidentified blue/rares will net you Orbs of Transmutation.

    Selling identified blue/rares will net you Orbs of Alteration.

    Chromatic Orbs

    Selling items with 3-linked Blue, Green, and Red sockets will give you a Chromatic Orb. These will start to show up a lot more often entering Cruel difficulty.

    Alchemy Orbs

    Check out http://en.pathofexilewiki.com/wiki/Vendor_Recipes to find recipes to get Alchemy Shard/Orbs.

    The easiest way (although it gets expensive) to get Alchemy Shards is to pick up flasks and use Transmutation Orbs and Alteration Orbs to make them "Surgeon's", which then sells for Alchemy Shards.
    zoheir, 29 Janvier 2013
  3. Offline
    zoheir cvm.mangaleet()
    I have: 10% Increased Physical Damage, 20% Increased Elemental Damage, 5% Increased Cold Damage, 15% Increased Fire Damage,

    My weapon's base damage is 100 physical. 50% of this will be converted to cold, 50% of that (25% of the total) will be converted again to fire.

    The physical damage will be affected only by the physical damage increase, for a 10% increase.
    The cold damage will be affected by physical, elemental and cold increases, for a total 35% increase (10 + 20 + 5).
    The fire damage is affected by physical, elemental, cold and fire increases, for a total 50% increase (10 + 20 + 5 + 15).


    Physical: 50 of the base damage ends up being physical, with a 10% increase applied = 55 Physical Damage
    Cold: 25 of the base damage ends up being cold, with a 35% increase applied = 34 Cold Damage (33.75 rounds up)
    Fire: 25 of the base damage ends up being fire, with a 50% increase applied = 38 Fire Damage (37.5 rounds up)


    Putain ce jeu, y'a quand même de details vachement important
    Ici, je ne savais pas que l'increase du physical dmg s'appliquait aussi sur les différents types d'elemental dmg
    zoheir, 29 Janvier 2013
  4. Online
    Lagwagon Jésus
    Equipe GamerZ.be
    You can swap between two weapon sets by pressing the X key, or clicking the tabs above the slots on the inventory screen. Gems in the swapped-out set continue to gain experience as normal, but their skills cannot be used unless swapped back in.

    Pas mal à savoir aussi ca. Autant avoir un white en unequiped avec 4 socket pour level des gems.
    Lagwagon, 29 Janvier 2013
  5. Offline
    zoheir cvm.mangaleet()
    ouais mais non, y'a bcq de gems qu'il ne faut surtout pas leveler trop haut sinon le mana cost est trop important
    d'ailleurs je ne sais plus utiliser mon poison arrow à cause de cela
    zoheir, 29 Janvier 2013
  6. Online
    Lagwagon Jésus
    Equipe GamerZ.be
    Ah merde, on voit mon niveau de noob :D, j'ai pas fais gaffe à cet aspect. Je pensais que le mana cost restait le même.
    Lagwagon, 29 Janvier 2013
  7. Offline
    PiaFlalCoOl NiuAge
    C'est pas parce que le cold damage vient du physical damage (convertis), que le cold damage prends les 10% Increased Physical Damage? Sinon pkoi le fire prendrait le bonus de cold?
    PiaFlalCoOl, 29 Janvier 2013
  8. Offline
    Chamallow Awh Shieeeeeet !
    Je suis assez casual dans ce genre de jeu mais sait-on jamais !
    Mon pseudo: Ekhlips
    Chamallow, 29 Janvier 2013
  9. Offline
    zoheir cvm.mangaleet()
    je sais pas, ca m'intrigue aussi, vais me renseigner

    je compte prendre iron grip :

    The increase to Physical Damage from Strength applies to Projectile attacks as well as Melee attacks

    Strength grants +0.2% melee physical damage per point, which is converted to ranged damage with this passive. Every 10 strength points you have give you +2% melee physical damage.

    ouais et en plus de ça, les support gems ont un mana multiplier
    zoheir, 29 Janvier 2013
  10. Offline
    PiaFlalCoOl NiuAge
    Je l'ai depuis tres longtemps perso, a mon avis ca aide pas mal.
    PiaFlalCoOl, 29 Janvier 2013
  11. Offline
    zoheir cvm.mangaleet()
    hein?
    tu l'as direct alors?
    c'est quoi l'utilité ?
    tu rates plein de nodes de force en partant de blood magic
    zoheir, 29 Janvier 2013
  12. Offline
    PiaFlalCoOl NiuAge
    "En partant de blood magic" ? Pas compris ta remarque. Iron grip est sur le chemin de blood magic dans le build que je suis, pas l'inverse.
    PiaFlalCoOl, 29 Janvier 2013
  13. Offline
    zoheir cvm.mangaleet()
    t'as un link de ton build ?
    zoheir, 29 Janvier 2013
  14. Offline
    PiaFlalCoOl NiuAge
  15. Offline
    zoheir cvm.mangaleet()
    ok je vois, moi je passe par le bas afin d'avoir diamond skin et golem's blood pour la regen de vie


    edit: tu devrais plus dps que moi je pense mais t'as moins de survie/resist
    zoheir, 29 Janvier 2013
  16. Offline
    PiaFlalCoOl NiuAge
    Ca doit se valoir. Justement quand je mattais ou mettre les points supplémentaires, c'est sur golem blood que j'avais tilté.

    Y'a le +30% elemental damage qui me donne tres tres envie en haut aussi :p.

    edit: toujours été comme ca dans les jeux, je privilégie souvent trop l'attaque/dps. Pas toujours une bonne idee, surtout dans ce jeu ;) J'arrete pas de dire ca mais je vais privilégier la vie/resist maintenant :)
    En normal difficulty, je pense que c'était une bonne idee de favoriser les dps. Maintenant en cruel je sens vraiment le besoin d'avoir plus de vie (les mobs qui se teleportent par exemple me font mal).
    PiaFlalCoOl, 29 Janvier 2013
  17. Offline
    PiaFlalCoOl NiuAge
    Ce soir je vais me crafter un nouveau quiver, j'en ai jamais dropé de rare je crois, et ca doit me faire perdre mass dps (je crois me rappeler que t'as +11% de vitesse d'attaque sur le tien?)
    PiaFlalCoOl, 29 Janvier 2013
  18. Offline
    zoheir cvm.mangaleet()
    c'est juste pour etre plus safe, je crois que le cap de la resist est de 75% qui peut etre atteint avec des items
    j'ai privilegie pas mal d'evasion/armour pour le moment, mais c'est pas encore assez
    zoheir, 29 Janvier 2013
  19. Offline
    zoheir cvm.mangaleet()
    mon quiver

    adds 1-4 physical dmg
    11% increase elemental dmg
    adds 1-2 cold dmg
    2% mana leech of physical atk
    +15% to fire resistance


    item lvl 12, upgradé d'un item blanc :cool:
    zoheir, 29 Janvier 2013
  20. Offline
    PiaFlalCoOl NiuAge
    Ah voilà, 11% increased elemental dmg. M'en faut un comme ca :D
    PiaFlalCoOl, 29 Janvier 2013