Path Of Exile

zoheir

cvm.mangaleet()
General New Player Help:
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1199

In-Depth Mechanics (MUST READ):
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/11707

Noob Questions Megathread (Reddit):
http://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/178cc7/noob_questions_megathread/

Ranger - Bow (Dodge and/or Armour) Many Builds:
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/69224

Templar - Mace + Shield Elemental Damage (Armour + Energy Shield):
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/76784

Marauder - 2H Physical Damage (Armour + Max HP / HP Regen):
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/73072

Crafting Guide - How to Make Good Gear!
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/54003
 

zoheir

cvm.mangaleet()
Jeweller's Orbs

They cost 2 Alteration Orbs and can be bought at vendors, save up those Alteration Orbs and buy a bunch!

Remember:

Selling unidentified blue/rares will net you Orbs of Transmutation.

Selling identified blue/rares will net you Orbs of Alteration.

Chromatic Orbs

Selling items with 3-linked Blue, Green, and Red sockets will give you a Chromatic Orb. These will start to show up a lot more often entering Cruel difficulty.

Alchemy Orbs

Check out http://en.pathofexilewiki.com/wiki/Vendor_Recipes to find recipes to get Alchemy Shard/Orbs.

The easiest way (although it gets expensive) to get Alchemy Shards is to pick up flasks and use Transmutation Orbs and Alteration Orbs to make them "Surgeon's", which then sells for Alchemy Shards.
 

zoheir

cvm.mangaleet()
I have: 10% Increased Physical Damage, 20% Increased Elemental Damage, 5% Increased Cold Damage, 15% Increased Fire Damage,

My weapon's base damage is 100 physical. 50% of this will be converted to cold, 50% of that (25% of the total) will be converted again to fire.

The physical damage will be affected only by the physical damage increase, for a 10% increase.
The cold damage will be affected by physical, elemental and cold increases, for a total 35% increase (10 + 20 + 5).
The fire damage is affected by physical, elemental, cold and fire increases, for a total 50% increase (10 + 20 + 5 + 15).


Physical: 50 of the base damage ends up being physical, with a 10% increase applied = 55 Physical Damage
Cold: 25 of the base damage ends up being cold, with a 35% increase applied = 34 Cold Damage (33.75 rounds up)
Fire: 25 of the base damage ends up being fire, with a 50% increase applied = 38 Fire Damage (37.5 rounds up)


Putain ce jeu, y'a quand même de details vachement important
Ici, je ne savais pas que l'increase du physical dmg s'appliquait aussi sur les différents types d'elemental dmg
 

Lagwagon

Jésus
Staff
You can swap between two weapon sets by pressing the X key, or clicking the tabs above the slots on the inventory screen. Gems in the swapped-out set continue to gain experience as normal, but their skills cannot be used unless swapped back in.

Pas mal à savoir aussi ca. Autant avoir un white en unequiped avec 4 socket pour level des gems.
 

zoheir

cvm.mangaleet()
ouais mais non, y'a bcq de gems qu'il ne faut surtout pas leveler trop haut sinon le mana cost est trop important
d'ailleurs je ne sais plus utiliser mon poison arrow à cause de cela
 

Lagwagon

Jésus
Staff
Ah merde, on voit mon niveau de noob :D, j'ai pas fais gaffe à cet aspect. Je pensais que le mana cost restait le même.
 

PiaFlalCoOl

NiuAge
Putain ce jeu, y'a quand même de details vachement important
Ici, je ne savais pas que l'increase du physical dmg s'appliquait aussi sur les différents types d'elemental dmg
C'est pas parce que le cold damage vient du physical damage (convertis), que le cold damage prends les 10% Increased Physical Damage? Sinon pkoi le fire prendrait le bonus de cold?
 

Chamallow

Ololz
Je suis assez casual dans ce genre de jeu mais sait-on jamais !
Mon pseudo: Ekhlips
 

zoheir

cvm.mangaleet()
C'est pas parce que le cold damage vient du physical damage (convertis), que le cold damage prends les 10% Increased Physical Damage? Sinon pkoi le fire prendrait le bonus de cold?
je sais pas, ca m'intrigue aussi, vais me renseigner

je compte prendre iron grip :

The increase to Physical Damage from Strength applies to Projectile attacks as well as Melee attacks

Strength grants +0.2% melee physical damage per point, which is converted to ranged damage with this passive. Every 10 strength points you have give you +2% melee physical damage.

Ah merde, on voit mon niveau de noob :D, j'ai pas fais gaffe à cet aspect. Je pensais que le mana cost restait le même.
ouais et en plus de ça, les support gems ont un mana multiplier
 

PiaFlalCoOl

NiuAge
je sais pas, ca m'intrigue aussi, vais me renseigner

je compte prendre iron grip :

The increase to Physical Damage from Strength applies to Projectile attacks as well as Melee attacks

Strength grants +0.2% melee physical damage per point, which is converted to ranged damage with this passive. Every 10 strength points you have give you +2% melee physical damage.
Je l'ai depuis tres longtemps perso, a mon avis ca aide pas mal.
 

zoheir

cvm.mangaleet()
Je l'ai depuis tres longtemps perso, a mon avis ca aide pas mal.
hein?
tu l'as direct alors?
c'est quoi l'utilité ?
tu rates plein de nodes de force en partant de blood magic
 

PiaFlalCoOl

NiuAge
"En partant de blood magic" ? Pas compris ta remarque. Iron grip est sur le chemin de blood magic dans le build que je suis, pas l'inverse.
 

zoheir

cvm.mangaleet()
t'as un link de ton build ?
 

zoheir

cvm.mangaleet()
ok je vois, moi je passe par le bas afin d'avoir diamond skin et golem's blood pour la regen de vie


edit: tu devrais plus dps que moi je pense mais t'as moins de survie/resist
 

PiaFlalCoOl

NiuAge
Ca doit se valoir. Justement quand je mattais ou mettre les points supplémentaires, c'est sur golem blood que j'avais tilté.

Y'a le +30% elemental damage qui me donne tres tres envie en haut aussi ^^.

edit: toujours été comme ca dans les jeux, je privilégie souvent trop l'attaque/dps. Pas toujours une bonne idee, surtout dans ce jeu ;) J'arrete pas de dire ca mais je vais privilégier la vie/resist maintenant :)
En normal difficulty, je pense que c'était une bonne idee de favoriser les dps. Maintenant en cruel je sens vraiment le besoin d'avoir plus de vie (les mobs qui se teleportent par exemple me font mal).
 

PiaFlalCoOl

NiuAge
Ce soir je vais me crafter un nouveau quiver, j'en ai jamais dropé de rare je crois, et ca doit me faire perdre mass dps (je crois me rappeler que t'as +11% de vitesse d'attaque sur le tien?)
 

zoheir

cvm.mangaleet()
c'est juste pour etre plus safe, je crois que le cap de la resist est de 75% qui peut etre atteint avec des items
j'ai privilegie pas mal d'evasion/armour pour le moment, mais c'est pas encore assez
 

zoheir

cvm.mangaleet()
mon quiver

adds 1-4 physical dmg
11% increase elemental dmg
adds 1-2 cold dmg
2% mana leech of physical atk
+15% to fire resistance


item lvl 12, upgradé d'un item blanc :cool:
 

PiaFlalCoOl

NiuAge
Ah voilà, 11% increased elemental dmg. M'en faut un comme ca :D
 
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